כשמתרגלים לרשת קניות ותיקה הרגליים או המכונית נושאים אותנו אליה כמו מאליהם. אבל מדי פעם מתווסף להרגל שינוי מפתיע. וזו השעה לבדוק לא רק "מי הזיז את הרשת שלי", אלא גם מדוע זה קרה
בדרך כלל יש אחת עד חמש סיבות: תפריט בעל תפיסה תזונתית חדשה (כמו במקרה של קפה ג'ו ומנטה), פתיחת רשת בת (כמו קיטשן ביי גרג), בעלים חדשים המחליטים על מיתוג, עיצוב וארגון מחודש (כמו עדן טבע), תוספת מחלקות (כמו הום סנטר), ופתיחת חנות דגל ראשונה (כמו רהיטי דורון).
במקרה של קיטשן ביי גרג ( Kitchen by greg), החידוש הוא ברשת בת שונה מרשת האם, שהיא קפה גרג על 105 סניפיה. "האם" היא חלבית. "הבת" היא מסעדת ביסטרו בשרית, כשרה.
הצעד הראשון היה סניף בחיפה, לפני כמה חודשים, שזכה להצלחה. הצעד השני התחולל השבוע, בהשקת סניף שני במתחם שרונה בתל אביב במבנה מתקופת הטמפלרים. ההמשך המתוכנן הוא רשת סניפים בפריסה ארצית (כבר עד סוף 2017 ייפתחו עוד 4 סניפים). המלצה שבעלי הרשת ודאי מודעים לה גם בלעדי: חפשו תמיד מיקום אטרקטיבי כמו הבית בשרונה על שלוש קומותיו, החצר עם פינות הישיבה, הבר, והאפשרות לערוך אירועים פרטיים.
כמובן שעם כל הכבוד לבתי הטמפלרים המשופצים, המדשאות, השבילים המרוצפים, עמודי התאורה המיוחדים, והאווירה שאין דומה לה בעיר הגדולה, לבתי אוכל מגיעים כדי לאכול. ונדב מרום, השף של הקיטשן ביי גרג, האכיל את המוזמנים באירוע הפתיחה בין היתר קרפצ'יו פילה בקר (פרוס דק ומתובל נכון), פטה כבד עוף עם ריבת בצל (במתיקות מרוסנת, דבר ראוי לציון בעולם המסעדות הישראלי החוטא לא פעם במליחות יתר), סלט פרגיות ופטריות (עדין), ועוד. יש גם קינוחי פרווה כמו פחזניות, מוס שוקולד, וסורבה שאפשר ללוות בקפה בחלב סויה, ויש, לא פחות חשוב, תמחור הנחשב לשפוי מאוד בתל אביב. הקרפצ'יו למשל, המוגש עם צנימים עולה 42 שקלים, הפטה – 39 שקלים, סלט הפרגיות -52 שקלים. הקינוחים – 34 עד 36 שקלים. המנה היקרה ביותר היא 300 גרם של אנטרקוט עם ירקות קלויים ב-135 שקלים.
אוכלי הכשר די הדירו את רגליהם משרונה, למרות האווירה והיופי, כי התקשו למצוא שם מקומות כשרים. הקיטשן ביי גרג החדש, מאפשר גם להם לגלות את יופיו של המתחם.
הסיבה להתייחס שוב אל מנטה, רשת של כ-200 חנויות נוחות של דלק, המקיימת שיתוף פעולה בלעדי עם רשת קפה ג'ו, הוא תפריט הקיץ החדש שלא מסתפק בחטיפים ואוכל מהיר, אלא מתוכנן על ידי שף, בסגנון בית קפה, דבר לא מקובל בדרך כלל בחנויות נוחות בתחנות תדלוק. המנות החדשות, ארוזות וניתן לקנותן ולקחת לדרך, הן בסגנון ארוחת כריך עם חומרי גלם המדגישים גישה בריאותית לאוכל. אסתר אלדן, מנכ"ל דלק ישראל הסבירה באירוע ההשקה שהצרכן הישראלי הפך למודע יותר לחשיבות סוג המזון הבא אל פיו, נמנע יותר מסוכר ומגלוטן ומעדיף אוכל מזין ומאוזן בכל שעות היממה, כולל בדרכים. הדבר ניכר מאוד גם בתפריט המשקאות של קפה ג'ו הנמכרים בחנויות כמו תה ירוק אורגני, משקאות מופחתי או נטולי סוכר ותוספים הנחשבים למזונות על כמו ספירולינה ואסאי.
מוטי סלע, מנהל אגף הסחר והשיווק במנטה הוסיף שכבר היום יש ברשת הזו גידול של יותר מחמישים אחוזים בקטגוריות מוצרי הבריאות לעומת השנה שעברה. ושבסניפים ניתן למצוא פירות יבשים של "שקדיה" שאין בחנויות נוחות של רשתות אחרות, חטיפי דיאטה, חטיפה אנרגיה וחטיפי חלבון לספורטאים. קל לזהות את אלה כי הם סדורים במדפים שמעליהם יש לוגו ירוק ובולט בשם "מנטה לבריאות".
אגב, קמפיין ההשקה החדש לרשת עלה בשבוע שעבר רק ברדיו וברשתות הדיגיטל, ולא בטלוויזיה, מתוך מחשבה על ציבור הנהגים, שהוא הלקוח הטבעי של חנויות הדרכים, ועל הצעירים הצורכים בעיקר רשתות חברתיות.
במקרה של מה שהייתה פעם רשת עדן טבע מרקט – כל חמש הסיבות שהזכרתי בפתיח להתייחסות מחודשת -תופסות א. יש לה לוגו ושם חדשים: "עדן טבע". ב. היא נרכשה על ידי בעלים חדשים – קבוצת טיב טעם. ג. היא פתחה שני סניפים חדשים במתחם סטאר סנטר באשדוד ובקניון G בכפר סבא. ד. היא הוסיפה ירקות ופירות אורגניים, ועוד מאות רבות מוצרים, חלקם יבוא, לתוספים ותכשירי הבריאות, הקוסמטיקה והטיפוח הקיימים. ה. היא ארגנה מחדש את כל המלאי בארונות ודוכנים. התוספים למשל מחולקים לפי חומרי הגלם שהם מכילים, ומעל כל מדף יש הסברים קצרים ובהירים של ייעודם והשפעתם.
ויטמינים, תוספים וקוסמטיקה הם עדיין הליבה של הרשת ועם התחדשותה עברו לחזית כל סניף. אבל יש בה עכשיו גם מוצרים ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מזון יבש, מצונן וקפוא, דגים טריים, מאפים, פירות יבשים, קטניות, תבלינים וצמחי מרפא, חומרי ניקוי אקולוגיים וטואלטיקה טבעית ובשר של בקר ועופות שגודלו ללא ויטמינים וללא הורמונים. בסניפים החדשים פזורים יועצי בריאות ונטורופתיה מקצועיים הנותנים הנחיות חינם לפונים אליהם.
שימו לב: אין כשרות כוללת לעדן טבע, ולכן צריך לבדוק את כשרותו של כל מוצר.
התייחסות מחודשת לרשת רהיטי דורון באה בעקבות סניף דגל ראשון שלה שנפתח לא מכבר במתחם העיצוב ברחוב הלח"י בבני ברק והעובדה שיצרנית חדרי הילדים הוותיקה מציעה השנה לראשונה גם מיטות זוגיות למבוגרים בגודל 190 על 140 ס"מ, ובמחיר של אלף עד 1200, לא כולל מזרנים. בולט כאן העיצוב החדש בחלל פתוח המחולק על ידי מחיצות לשלושה חללי משנה, והקיר האינטראקטיבי המאפשר לילדים הנכנסים לחנות לשבת, לשחק ולהשתעשע בפינות מחבוא.
הום סנטר, רשת הכוללת כל מה שנדרש לשיפוץ הבית בשיטת "עשה זאת בעצמך", הוסיפה באחרונה מוצרים חדשים ומחלקות חדשות. הבולטים שבהם: אריחי קרמיקה מיובאים מספרד של המותג הספרדי Argenta בסגנון כפרי ובמראה רטרו מעורר געגועים וחיפויי קיר דמויי אבן, שאפילו ממרחק חצי מטר, מוכנים להישבע שהם הדבר האמתי ולא חיקוי בקרמיקה. כך גם בריצוף: הוא עשוי גרניט פורצלן אבל נראה כמו פרקט.
החידוש השני קשור לטפטים, מדבקות, ציורי קיר והדפסות קנבס. מדפסת חדשנית מאפשרת להזמין טפט או תמונה לפי הטעם האישי, כולל לפי ציור או תמונה שמביאים מהבית. לחדרי ילדים למשל, אפשר לשלוח צילום שצילמתם בעצמכם, ולקבל אותו מודפס על קנבס וממוסגר, שגם יישלח לכתובתכם או שתגיעו לאסוף אותו בסניפי רעננה, בני ברק וראשון-לציון. המחיר: החל מ-22 שקלים למטר מרובע בגליל של 5 מ"ר טפט, או 60 שקלים לתמונת קנבס בגודל 30 על 20 ס"מ לא כולל מסגרת.
אשר לרצפות פרקט. בעבר הן היו נחלת העשירון העליון, אבל מהפכת הלמינציה הנגישה אותם לכל בית בישראל. בהום סנטר הם נמכרים בכ-40 שקלים למטר, ויש 18 דגמים לבחור מתוכם, ביניהם כאלה הנראים ממש כמו עץ טבעי ואחרים הנראים כמו חלוקי נחל אמתיים.
גם במחלקת האמבטיות יש חידוש: ארונות ושידות מבית המותג "TOP BATH", בשלושה סגנונות: כפרי, מודרני ואיטלקי. בכפרי יש שימוש רב בעץ טבעי. המודרני מאופיין בזכוכית וניקל עם טכנולוגיות חדישות כמו פתיחת מגירות בלחיצה ולא באמצעות ידיות. האיטלקי כולל דלתות ומגירות עם מגרעת תחתונה, קווים פשוטים, וכיור חרס לבן.