אתר לינקלי (linkly) מבקש לבצע מהפכה אזרחית בישראל במסגרתה כל בעלי התפקידים, הפעולות והשירותים הציבוריים והעסקיים יהיו נגישים לנו בקליק אחד.
תארו לעצמכם עולם מופלא שבו בלחיצת כפתור אחת הייתם יכולים להתחבר למייל האישי או לחייג למשרד של כל שר בממשלה, חבר כנסת, מנהל מחלקה ברשות המקומית, הפקיד במס הכנסה, מנהל המתנ"ס, מנהל חברת הביטוח שלכם, נציב פניות הציבור ועוד. תארו לעצמכם אלפון ענק וידידותי המשמש את כל אזרחי מדינת ישראל במסגרתו כל נותן שירות ממשלתי, ציבורי או עסקי זמין לכם בקליק אחד. נשמע טוב מידי? בימים הקרובים החלום הזה עתיד להפוך למציאות החדשה שלנו, זאת באמצעות המיזם החדשני של אייל זמיר, מייסד אתר לינקלי.
איך בכלל התחיל הרעיון?
ישראל היא אולי אומת הסטרטאפ, אבל בכל מה שקשור לבירוקרטיה ולאפשרויות "צור קשר" דיגיטליות, היא כנראה עדיין מדינת עולם שלישי. פקידים שלא עונים, מסמכים שלא הגיעו, התעקשות על פקס, חובות מוזרים, עיקולים מפתיעים שאין דרך לבטל אותם ועוד.
כך למשל, אייל זמיר, שפרש מצה"ל כסגן אלוף, מצא את עצמו כמו רבים מהישראלים מסתבך בנבכי הבירוקרטיה בתקופה של נפילה כלכלית בעקבות הליך גירושים, מול מצב של כמעט "להרים ידיים" , בו הציעו לו כולם לפשוט רגל ולא להתייחס לאף מוסד ששולח מכתבים ועוד כמה שנים לפתוח "דף חדש". "החלטתי שאני לא מוותר ולא מרים ידיים" משתף זמיר, "אני מוכן להיות הדון קישוט שיילחם בתחנות הרוח והקירות האטומים של הבירוקרטיה הישראלית וגם זה שינצח".
לאתר לינקלי
https://linkly.co.il/
הקץ לבירוקרטיה וסחבת
מהר מאד הבין זמיר במסע שלו שאם יש משהו אחד שחסר לאזרחים, זו נגישות כוללת וידידותית לשירותי הממשלה העומדים לרשותם. כדי להשיג דרכי תקשורת סבירות או פקידים שונים הוא נאלץ לבטל ימי עבודה, לנסוע במיוחד ללשכה או לסניף, לאתר שם את האדם או הטופס המתאים ורק אז להשיג את מבוקשו.
"רציתי להילחם בכל העיקולים ולהגיע להסדרים, אבל לנהל חשבון בבנק מסחרי לא התאפשר", מספר זמיר. אמרתי לעצמי : "אנהל חשבון בבנק הדואר", אבל שם גיליתי שאף אחד לא סופר אותך, אין עם מי לדבר, המתנה של חצי שעה בטלפון על כל שטות. בכל מקום או מוסד שאתה מנסה לקדם משהו, אתה נתקל בבירוקרטיה ובפקידים אפתיים. אמרתי לעצמי: "ריבונו של עולם, אם המדינה הזו הייתה עסק פרטי, זה היה עובד אחרת". מכאן נולד הרעיון של זמיר לעשות מעשה, להקל על האזרחים ולהנגיש בקליק ממקום אחד מרכזי את פרטי יצירת הקשר של בעלי התפקידים, המידע, הטפסים והפעולות החשובות שצריך כל אזרח, "כדי שאחרים לא יצטרכו יותר לעבור את מה שאני עברתי".
אמנם היה ניסיון ממשלתי להנגיש את כל השירותים, שפכו מאות מיליונים, אבל פקידים ששותים תה כל היום, לא ביצעו באמת באמת את מהפיכת השירות וזמינות השירותים, כי בפועל "כשאני הייתי צריך אותם הם לא היו שם בשבילי, נהפוך הוא".
איזו מהפכה אתה מוביל?
"המהפכה היא בכל הקשור לאיכות השירות וזמינות. בכל מה שקשור לחיפוש של דרכי תקשורת, אפשרויות חיבור ויצירת קשר מהיר, מילוי מסמכים וטפסים ממשלתיים, מידע שימושי, שעות קבלת קהל, זימון תור, דרכי הגעה ועוד. שאנשים ידעו שאין יותר צורך לנדוד בין אתרים שונים, הכל מרוכז במקום אחד ידידותי ונוח".
איך זה עובד?
לינקלי הוא למעשה סוג של מנוע חיפוש חכם בתחום השירות והצרכנות. באתר הוטמעו מנועי חיפוש מתוחכמים המאפשרים הצגת תוצאות לשאילתות העדכניות ביותר הכוללת את כל המחלקות והסניפים, בעלי התפקידים, הטלפונים העדכניים שלהם ובקליק אחד גם ניתן לשלוח להם אימייל. "לקחתי מדינה שלמה ושמתי אותה באתר אחד" גאה זמיר בפרויקט שלו "זה האינדקס הכי משוכלל, נוח ופרקטי שניתן חינם לכל אזרח".
בין התפקידים השונים תוכלו למצוא ולהתחבר בקלות באמצעות לינקלי לכל שירות לקוחות, מנהלי מחלקות בבתי חולים, פקידי גביה, בתי השקעות, בעלי תפקידים באוניברסיטאות וגם כמעט כל בעל מקצוע ונותן שירות ומכל תחום.
מיזם בינלאומי
אין ספק כי לאחר הצלחת המיזם בישראל, הוא יוכל להתאים את עצמו לכל מדינה בעולם. בעיית הבירוקרטיה היא ודאי לא רק בעיה ישראלית, אזרחים בכל העולם נתקלים בה ונואשים ממנה מידי יום. כבר כעת מתעניינים במיזם בשתי מדינות פוטנציאליות, עוד בטרם הושק בישראל.
"התאמנו את בניית המערכת כך שניתן לשכפל אותה במגוון שפות ( multi language ), כל מה שצריך זה לבצע התאמה של התכנים הרלוונטיים, אבל המערכת יכולה לשרת כל מדינה או כל גוף ממשלתי בעולם" מסביר זמיר .
מה בעצם המודל העסקי?
מלבד נושאי התפקידים ונגישות השירותים הציבוריים החינמיים, אנחנו פונים גם לעסקים פרטיים. בעלי עסקים ופרילנסרים מוציאים היום סכומים גבוהים ולא הגיוניים על אינדקסים וערוצי שיווק למיניהם. לצערי, אין לי איך לתאר זאת מלבד "קורעים להם את הכיס". בלינקלי הקהל הוא עצום והוא למעשה כל תושבי ישראל. לרשות בעלי העסקים עומד מגוון רחב של כלים בפלטפורמה חדשנית ומאד מתקדמת, ברבע מחיר ועם הרבה יותר פיצ'רים זמינים. לדוגמה, כל לקוח יוכל לפנות אליהם באמצעות וואטסאפ, או להשאיר בקליק בקשות להצעות מחיר.
אני תמיד חושב על הדוגמה של זוג צעיר עם שלושה ילדים שנלחם בבוקר על הזמן בין הסדוויצ'ים לבית הספר לבין הריצה לעבודה. מעכשיו הם כבר לא צריכים לחפש בעלי מקצוע ולרדוף אחריהם. למי יש זמן היום לעבור בין אתרים ולהתעסק עם השוואת מחירים? בלינקלי מקליקים בפשטות את הבקשה (בכל תחום) בטופס קצר באתר וזהו ! בעלי המקצוע יוכלו לחזור אליהם עם הצעת מחיר בצורה מסודרת.
איזה תגובות אתה מקבל?
אנשים כל הזמן מרימים את הראש ושואלים אותי האם באמת יהיה דבר כזה ואיך תצליח לממן את כל זה? מישהי אמרה לי : "אם כל מה שאתה מספר הולך לקרות אז אתה הולך להיות הגוגל הבא". סוכן ביטוח וותיק אמר לי: "אם אני בעזרת הלינקלי שלך אוכל ליצור קשר מהיר ומדויק עם מחלקות סוכני הביטוח בחברה שלי, זה חזון אחרית הימים". והתגובה הכי מעניינת שקיבלתי הייתה דווקא ממנהל במשרד ממשלתי שאמר: "אני בטוח שעכשיו משרדי הממשלה יתחילו בעצמם להשתמש בשירות שלך כאלפון פנימי ביניהם, את כל מה שישראל דיגיטלית לא הצליחה לעשות, עשית אתה".
השקת האתר לינקלי מתוכננת בחודשים הקרובים, כפי שהדברים נראים כעת, זו לא תהיה רק השקה אלא מהפכה אזרחית שתחסוך לכולם זמן, כסף, כאבי ראש ועצבים מיותרים.
לאתר לינקלי https://linkly.co.il/