יו"ר ועדת הכלכלה אמר כי הוא מבין שהסרת הפיקוח נועדה להעלות מחירים, כדי לגרום לכך שאנשים יעברו להשתמש בדואר אוויר היקר והרווחי
ועדת הכלכלה מנעה השבוע את הסרת הפיקוח על מחיר משלוח דואר, למרות בקשת משרד התקשורת. מתברר שמוקד המחלוקת הם מכתבים שמשקלם עד 250 גרם ו"צרור" שמשקלו עד 500 גרם, בים או באוויר.
לטענת חברת הדואר, מדובר בשירות שגורם להם הפסד בדיון נטען כי משלוח מעטפה בדרך הים, במשקל של עד 100 גרם, עולה 3.2 שקלים לעומת דואר אוויר שעולה 8.27 שקלים ל-100 גרם.
יו"ר הוועדה, איתן כבל, הביע זעם ואמר כי הסרת הפיקוח תביא לעליית מחירים, אולי אפילו מתוך כוונה שהציבור יפסיק להשתמש בשירות. לדבריו: "יש ציבור שלם שנמצא בתחתית, בהם עובדים זרים, שמשתמשים בשירות הנחות כי הם לא יכולים להרשות לעצמם לשלוח דואר אוויר, ולהעלות דווקא להם את המחיר זה לא מתקבל על הדעת", מ"מ מנכ"ל חברת דואר ישראל, הרצל בר מג, אמר כי המשלוחים לחו"ל באמצעות דואר ים מהווים פחות מפרומיל מכלל המשלוחים והשימוש באמצעי הזה הולך ונעלם. לדבריו, היקפו הכספי עומד על 400 אלף שקל בשנה ומדובר בשירות שילך ויגווע.
נציג משרד התקשורת, שמעון שוהם, אמר כי השירות באופן תיאורטי פתוח לתחרות, אך ניתן רק על ידי חברת הדואר.
היו"ר כבל אמר כי הוא מבין שהסרת הפיקוח נועדה להעלות מחירים, כדי לגרום לכך שאנשים יעברו להשתמש בדואר אוויר היקר והרווחי. לטענתו, מאחר ופערי המחירים הם דרמטיים, עליית מחירים תפגע בחלשים ועל כן הוא סירב לאשר את הסרת הפיקוח.