בנמל התעופה "רמון" יעברו עד אמצע דצמבר ולאחר תשעת חודשי פעילות בלבד (19.12) מעל מיליון נוסעים.
בנמלי התעופה באילת, עברו עד סוף נובמבר מעל מיליון נוסעים בטיסות פנים ארציות ובינלאומיות.
חברות התעופה המובילות את מספר הנוסעים המצטבר הגדול ביותר מתחילת השנה בנתב"ג הן: חברת "אל על" , חברת "וויז אייר", "טורקיש" (טיסות קונקשיין), ו"איזיג'ט", אחריהן חברת ארקיע שהגדילה את נפח הפעילות בנתב"ג מתחילת השנה ב12% וחברת ישראייר שהגדילה את נפח פעילות הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג ב 15.6%.
במקביל לגידול הפעילות הבינלאומית של חברות "ארקיע" ו"ישראייר" מנתב"ג קטנה פעילות החברות בטיסות פנים ארציות: חברת "ארקיע" הקטינה את פעילותה בטיסות פנים לאילת.
היעדים שכבשו את שיאי הנוסעים במהלך נובמבר בנתב"ג הם: טורקיה כמדינת מעבר, ארה"ב, איטליה, גרמניה, וצרפת.
היעדים הבינלאומיים שכבשו את שיאי טבלת הנוסעים בטיסות "לואוקוסט ב"רמון" הם: פולין, רוסיה, גרמניה, הונגריה, ליטווניה, ואוסטריה. וויזאייר היא שיאנית טבלת הנוסעים בטיסות בינלאומיות מ"רמון" עם מספר הנוסעים הרב ביותר בחודש נובמבר, אחריה ראיין אייר ואורל אייר.
מהפכת ה"שמיים הפתוחים" שנכנסה לחיינו בתחילת העשור (ב 2013) שינתה את ענף התעופה בישראל מקצה לקצה ומעמידה את התעופה בישראל כאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים. בנתב"ג בלבד פועלות כיום כ 140 חברות תעופה הטסות ל 200 יעדים ברחבי העולם . ברמון עובדות 10 חברות תעופה ל45 יעדים באירופה. רמון, מאפשר את גידול מספר התיירים המגיעים לישראל והיצע של טיסות זולות במיוחד: "נמל התעופה הבינלאומי "רמון" מייצר היום אלטרנטיבה לטיסות בינלאומיות לנוסעים הבוחרים לטוס בעלויות הנמוכות בלמעלה מארבעים אחוז ויותר ממחירי הטיסות בבן גוריון.
מגמת הגידול בטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 (לטיסות לואוקוסט" בנתב"ג תמשך גם היא כאשר טרמינל 1 הינו אטרקטיבי במיוחד הן לחברות התעופה המשלמות אגרות מופחתות ולנוסעים הנהנים מאגרות מופחתות וזולות במיוחד. מעל 2.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות יעברו בשנת 2019 בטרמינל 1 בנתב"ג המהווים כ 18% מסך הנוסעים בטיסות בינלאומיות.
מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפוייה להמשך ורשות שדות התעופה התאימה את כלל תכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה מנתב"ג. נמל התעופה בן גוריון היה ויישאר השער הראשי למדינת ישראל.
עד שנת 2025 יוכל נתב"ג לגדול בכ 1 מיליון נוסעים נוספים בשנה, כאשר התשתיות לזמן הביניים יאפשרו מענה לגידול בתנועת הנוסעים.
על פי התוכנית רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות מתקציבה הפנימי של הרשות בסך 5.9 מיליארד ₪ בתשתיות נתב"ג לטווח הקצר והארוך. ההתאמה בתשתיות תעשה לטווח המיידי לתקופת הביניים ועד להשלמת פרויקטים אשר יתנו מענה להשלמת התשתיות בנתב"ג בהתאם לגידול בתנועת הנוסעים.
הרחבת הטרמינל החדש בנתב"ג תעשה ב 58,000 מ"ר נוספים במבנה של ארבע קומות , הוספת מערכת HBS חדשה ,הוספת מערכת מיון חדשה נפרדת, הוספת -86 דלפקי צ'ק אין נוספים, הרחבת ה"דיוטי פרי" הקיים , הוספת 4 מסועים לכבודת נוסעים נכנסים, הרחבת אולם בקורת גבולות ומתחם הבידוק לכבודת היד ובניית הזרוע החמישית בנתב"ג, הרחבת מערך החניונים, מחלף חב"ד, והקמת יב"ר יחידת בקרת מטוסים מרכזית).