במועצה לצרכנות גילו כי כמעט כל רשתות השיווק מיהרו להעלות מחירים אחרי החג
בדיקה שערכה המועצה לצרכנות גילתה כי רשת השיווק "יינות ביתן" הוזילה מחירים בשיעור ממוצע של כשני אחוז לאחר פסח. בסיירת המועצה לצרכנות עורכים בדיקות השוואתיות, הן בסופרים והן מחוצה להם.
כחלק מניסיון העבר, היה ברור שרשתות השיווק מורידות הרשתות מחירים לקראת החג במסגרת מבצעים שהן עורכות כדי למשוך את קהל הצרכנים. אלא שהן גם ממהרות להעלות מחירים אחרי פסח וראש השנה.
לכן בסמ"ל החליטו לבדוק את התנהגות הרשתות לפני החג ולאחריו. בבדיקה הראשונית שנערכה בתחילת מאי 2016 נרשמה עליית מחירים בהשוואה ללפני פסח.
במחסני להב ויוחננוף המחירים עלו באחוז, ברמי לוי ובשופרסל שלי בשני אחוז, במגה בעיר בשלושה אחוז, באושר עד וחצי חינם בארבעה אחוז, בוויקטורי ושופרסל דיל בשישה אחוז וברשת "יש חסד" המחיר עלה בשבעה אחוז (!).
לפי הנתונים שמפרסמות הרשתות עצמן כולן העלו מחירים ביחס לתחילת אפריל, למעט יינות ביתן שכאמור הוזילה מחירים.
ראוי לציין כי הרשתות טוענות כי המחירים פשוט חוזרים לרמתם הרגילה לאחר סיום מבצעי החג, אך הבדיקה של המועצה לצרכנות מראה כי כמו בכל חג ישנן רשתות המנצלות את סיום מבצעי החג להעלאת מחירים נוספת.